Dr. Frank eiwitdieet


Het Dr. Frank eiwitdieet is gebaseerd op een koolhydraatarm, eiwitverrijkt dieet. Je valt makkelijker af door het gebruik van eiwitten al dan niet in combinatie met koolhydraatarme voeding. Eiwitten geven je een vol gevoel en zorgen dus voor minder verlies van je spiermassa tijdens het afvallen. Dit is cruciaal omdat de spieren juist grote energieverbruikers zijn in het lichaam. Lees verder hoe Be In Shape je daar bij kan helpen. Dit is ook de reden waarom mannen vaak makkelijker afvallen dan vrouwen. Mannen hebben simpelweg een grotere spiermassa dan vrouwen. Het eiwittendieet werkt ook goed bij een vetarm dieet. Het dr. Frank eiwitdieet kiest echter voor een koolhydraatbeperking omdat dit het dieet eenvoudig maakt en omdat het bijna altijd goed is vol te houden. Je kunt namelijk zeer smakelijke koolhydraatarme maaltijden maken die prima in het Dr. Frank-dieet passen

De recepten voor de avondmaaltijd die jij krijgt via Be In Shape nieuwsbrief zijn gebaseerd op het Dr. Frank dieet. Je profiteert dus dubbel en hoeft niet na te denken wat je ís avonds moet eten. Wel zo gemakkelijk. Daarnaast zijn Be In Shape Eiwitshakes een goed alternatief voor mensen die ís ochtend niet te zwaar willen eten en krijg je minder vette binnen waardoor je weer snel kunt afvallen.

Een eiwitverrijkt dieet kent kortweg twee voordelen:


  • 1. eiwitten werken beter verzadigend dan bijvoorbeeld koolhydraten, je zit dus sneller vol.
  • 2. je verbrandt vet, en minder spiermassa dan bijvoorbeeld met eiwitarme diŽten.

Het Dr. Frank-dieet helpt je dus om af te vallen en je houdt het behaalde resultaat ook iets makkelijker vast doordat je minder spieren hebt afgebroken tijdens het afvallen. Dit is bij vele crashdiŽten vaak wel het geval. Hiermee kun je het jojo-effect beperken. Wil je echt het jojo-effect nog effectiever tegengaan? Dan moet je ook gaan werken aan je levensstijl en aan een permanente gedragsverandering. De Be In Shape producten helpen je daarbij.

Hou er rekening mee dat je het Dr. Frank en Be In Shape dieet maar tien weken achter elkaar mag volgen. Daarna moet je overstappen naar het weer toevoegen van meer vezels en koolhydraten aan je dagelijkse voeding. Het is dan zaak dat je stabiel op gewicht blijft. Na ongeveer 3 maanden kan je het Be In Shape dieet weer volgen om de overige kilo's af te vallen.

Mee doen aan het eiwitdieet dieet. Ga naar EenKiloPerWeek en schrijf je gratis in.